tirsdag 16. november 2010

Jeg lever fordi jesus lever i meg!

Takk og pris til jesus!!

Var ute å gikk meg en tur i det herlige vinterværet istad. Jeg går alltid å tenker på livet, tenker på Gud, ber litt og lovsynger inni meg. Noen dager er det lettere å prise Gud enn andre...idag var en sånn dag. Jeg sov godt i natt!!! Halleluja og Gud er god!! Herlig å kjenne at jeg har mer energi og at trøttheten er på god avstand. Priset være Jesus!

Fikk noen tanker mens jeg gikk. Hørte på en sang der en strofe sier at: I`m alive cause you`re alive in me. Jeg tenkte at det er for meg ett fantastisk faktum. Uten Jesus hadde jeg ikke hatt livets gave. Ingen av oss hadde hatt det. Fordi synden hadde stjålet våre liv...synden hadde til slutt tatt livet vårt. Kjenner man ikke Jesus vil man til slutt dø i sin synd og det som venter etterpå er helvete. Det er vondt å si det men sannheten er ikke alltid god og oppmuntrende.

Dere blir enten tjenere under synden til død, eller under lydigheten til rettferdighet.
Rom 6,16

For syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre!
Rom 6,23


Hadde ikke jeg gitt mitt liv til Jesus, hadde jeg ikke blitt rettferdiggjort ved hans blod, hadde jeg kanskje ikke vært her idag. Og ja, kan hende jeg hadde vært her men hva er livet verdt uten Jesus? jeg har levd uten jesus og livet var en kamp fordi lengselen etter noe mer alltid skapte en uro i meg. Og jeg syns det er vanskelig å forstå at det er mange som godtar at det bare er livet her på jorda...de få åra vi lever her, også er det slutt. The end! Livet er så skjørt kjære venner. Den ene dagen er man lykkelig og har alt man trenger...den neste rammer en ulykke deg også er livet snudd på hodet og de matrealistiske verdiene blir totalt uvesentlige så lenge man har nok til å overleve. Og det evrste er at mange tror livet bare slutter, men da begynner den evige pinen hvis man ikke kjenner Jesus. Da har jo livet på jorda, selvom det var kjipt kanskje, himmelen i forhold.

Du og jeg er skapt til å leve i en kjærlighetsrelasjon med Gud. Vi er skapt til å elske han og ha hans ånd i oss. Ved syndefallet ble det en skilsmisse der synden skilte oss fra forholdet til Gud og det ble igjen ett tomrom. Mange idag prøver å fylle dette tomrommet med ett eller annet...det er så mange forskjellige ting, men en oppblomstring er det i alle fall i interessen for det okkulte, spiritisme og østens relegioner. Det burde vekke oss opp som tror på en allmektig Gud som ikke trenger hjelp av andre guder. Og alle andre guder foruten den allmektige Gud og himmelens og jordens skaper er satan. Det er en Gud! Så du er herved advart kjære venn, uansett hvor vanskelig du har det..ikke finn på å søk hjelp i det okkulte. du vil angre. Det kan jeg garantere deg. Men har du gjort det, elsker gud deg like høyt fordet. Be om tilgivelse og omvend deg. Så glemmer han det og vil lege eventuelle sår fra det.

Jeg syns dette med okkultisme er skremmende fordi det er lite snakk om i mange menigheter. JMange aksepterer det. Jeg visste ikke at jeg burde holde avstand fra det. Jeg har lest litt om ulike behandlingsmetoder/treningsformer og deres opprinnelse. Disse ville jeg anbefalt deg å ikke benytte deg av: yoga, pilates, hypnose, spådom/klarsynthet, akupunktur, "pulsing" og les i alle fall om det på forhånd. Er det snakk om energier bør du unngå det.

Jeg vet mange sier at Gud bruker mennesker...for eksempel i forhoold til helbredelse og det er jeg helt enig i. Han bruker mennesker. Men han trenger ikke bruke andre guder(satan). Kanskje du nå tenker, ja...men det funker jo..de behandlingene funker jo og det vet jeg. Jeg ahr fått flere av de behandlingene! Og de funker. De funker fordi satan er en fallen engel, han kan bruke overnaturlig makt, og derfor funker det. Men jeg er overbevist om at man pådrar seg ting i tillegg som kanskje man ikke kjenner før senere eller på ett helt annet omeråde enn det som var sykt.
Husk at satan kom for å stjele, myrde og ødelegge. Så om det hjelper, så hadde jeg vært redd for hva som ble fortsettelsen.

Min venn, dette var ikke det jeg tenkte på på tur, så det tar jeg en annen gang, men jeg følte jeg måtte dele dette. Gud er alltid større. Om satan kan bruke det overnaturlige så kan han ikke frelse deg, han kan ikke gjenopprette din ødelagte sjel, dete r det bare jesus som kan. Lammet som ble slaktet for vår synd, for våre sykdommer, for våre smerter...Han ble slaktet for vår frihet!
Så mist ikke motet, sett din lit til Gud!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar