mandag 3. februar 2014

Du vet vel om at du er verdifull, at du er viktig her og nå!!

Jeg har en opplevelse av at det norske samfunnet har en stor mangelvare.
Den mangelvaren handler om å hedre...om å hedre enkeltmenneske.

Nå i disse OL tider så blir jeg så minnt på hvor mye gode prestasjoner betyr i samfunnet vårt.
Idrettsheltene blir heiet på, får masse oppmerksomhet i mediene og alle vet vi hvem de er og er stolte av hva de presterer for landet vårt. Eller som representanter for landet vårt.

Idag har jeg lyst å minne deg på at Gud ville at vi skulle forstå at vår grunnleggende verdi ligger i at du er deg og jeg er meg. Han skapte hver enkelt av oss unike. Og bare ved å være er du ufattelig verdifull for han. Uavhengig av prestasjon.

Jeg tror at ved å ta imot hans kjærlighet og virkelig forstå hvor høyt elsket vi er, så vil gaver og talenter komme bedre fram. Jeg tror også det er enklere å ta vare på kropp og sjel.

6 kommentarer:

  1. SÅ viktig påminnelse! Gud velsigne uka di med vissheten om akkurat det du selv har skrevet om :) Klem

    SvarSlett
  2. Så herlig å ha deg tilbake! :-)
    Ja, Guds verdisetting er nok ganske motsatt av denne verden. .Det eneste han spør etter er hjertet vårt, om vi vil våge å tro og stole på Ham. Og det viser seg å være så vanskelig for oss!

    Må Gud velsigne din hverdag, du er dyrebar for Ham!

    SvarSlett
  3. Takk, - så enig!!!

    Du skrev i en kommentar, at du heier på Spirea. (Og det har vi grunn til).

    JEG HEIER PÅ DEG!
    Flott at du er i gang å skriver.

    Herren gir deg den styrken du trenger, - når du trenger den!
    Helt uten "lettvinte" løsninger.
    Men Guds omsorg og velsignelse ER

    GOD HELG!

    Klem fra
    MinsteBror

    SvarSlett
  4. Dette vil eg berre seie Ja og Amen til!!
    Så flott å finne innlegget ditt! Ha ei god veke,-marinert i Guds kjærleik!
    Klem frå Sol

    SvarSlett