fredag 14. februar 2014

La oss la den fordømmenede holdningen ligge!

Jeg mangler virkelig motivasjon for tida. Men det var noe som slo meg istad og det vil jeg dele med deg.
Kanskje du trenger å bli minnt på dette idag?

Jeg har merket at når jeg gjør ting jeg vet Gud ikke har behag i eller lever litt på avstand fra han, så vegrer jeg meg mot å komme helt nær han. Og det er jo ganske logisk. Gud er hellig. Kommer jeg for nær han blir jeg avslørt. Han vet alt hva jeg gjør og tenker til enhver tid. Men når jeg søker han, så blir JEG mer klar over hva jeg driver med og at det ikke er bra for meg.

Men så er det sånn at når jeg kommer til Jesus så sitter han ikke å kjefter og driver meg vekk fra seg.
Men han ser på meg med kjærlighet og sier: Jeg har skapt deg, jeg vet at du er ett menneske i en verden der du vil bli dratt mellom det onde og det gode. Så at du feiler og snubler forundrer ikke meg. Men jeg har allikevel en plan for livet ditt. Jeg vil allikevel bruke deg for å hjelpe mennesker. Jeg valgte deg(ett ufullkomment menneske), fordi jeg ikke vil dele æren over det jeg gjør med noen. Jeg, Herren, skal alltid ha æren for mitt verk. Derfor er min kraft utøst i deg og andre mennesker.

Ta det til deg idag. Han bruker oss på tross av...for feil gjør vi. Men la oss heie på hverandre og si: reis deg igjen...børt av deg støvet også går det bedre neste gang. La oss la den fordømmende holdningen ligge.
Ingen av oss har fått mandat til å dømme andre!!!

Jeg prøver å minne meg selv på at Iris, bare se deg selv i speilet; du er ikke bedre enn andre. Allikevel har du opplevd Guds kraft og Den Hellige Ånds mektige nærvær. Og INGENTING kan måle seg med det!! INGENTING!!!

Guds fred til deg. Må han la deg få erfare hvilken omsorg han har for deg!!

4 kommentarer:

  1. Godt skrevet<3 det er lov og ikke alltid ha dager der man vil blogge og ingen sirer man må blogge.
    Ønsker deg en fin helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt sant Ellen, men har så mye i hjertet mitt. Så er nok heller at jeg ikke tør å dele eller gidder. Prøver å gjøre det når jeg får ånden over meg...hehe

      Slett
  2. Du er bare skjønn du, og dette var et flott innlegg som traff meg. Godt å bli mint på at Han kan bruke meg, selv om og når jeg feiler...Han bruker jo ofte sine minste, dem av oss som føler oss små, ubrukelige, snublende og famlende...Det er jo nettopp dem Han elsker å reise opp og bruke...Jeg syns Gud er så kul, så fantastisk bra, som heier på oss "små". Jeg heier på deg, jeg, - og jeg håper det går sakte fremover. Sender en kjempeklem din vei - og vil ønske deg en velsignet uke fremover. Du er i mine tanker og bønner. KLEM

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for ord til oppmuntring kjære du.Jeg heier på deg og.
      Så spennende at du bærer en liten inni deg...må herren velsigne deg og dine.
      klemmer fra iris

      Slett