torsdag 12. april 2012

CeCe Winans: Mercy Said No

5 kommentarer:

  1. Denne sangen gjorde så inntrykk på meg etter kvinnekonferansen her i Skien da en nydelig jente sang den.
    Jeg tenker på tiden som ligger bak og hvordan "darkness tried to steal my heart away" men Guds nåde sa stopp og jeg fikk oppleve hvordan hjertet mitt ble dratt mot Jesus og hans kjærlighet istedet. Det vil være en kamp i meg i forhold til dette med synd, men dess nærmere jeg lever Jesus, desto lettere vil det å si nei til synden være. Den vil ikke ha samme makt lenger. Rett og slett fordi jeg har fått smake noe som er så mye bedre.

    Men det er bare Guds nåde som "sa nei", det handler om at han beskytter meg og ønsker å holde meg nær seg. For synd fører til død. Synd er det skummleste man leker med. Ved synd gis satan adgang til hjertet mitt. Derfor er jeg helt avhengig av å leve nær Jesus. Jeg har en lang vei å gå, men jeg tror at Jesus vil gjøre synden mindre og mindre attraktiv og fristende. For er hjertet fylt av hans godhet og kjærlighet vil synden by en imot. Det tror jeg.

    Hør sangen og bli oppmuntret av en Gud som er så god og som lengter etter oss. Derfor hater han synd. Synd fører oss bort fra han og kjærlighetsforholdet til han.

    Jesus elsker deg, husk det. Hos han er det alltid hjelp å få. Og han gjør livet verdt å leve!

    SvarSlett
  2. Fint fokus på synd. Og godt at Gud hater synd, men ELSKER oss mennesker!
    I Titus 2 står det om at det nettopp er NÅDEN som oppdrar oss, som lærer oss å si nei til synd.

    "11 For Guds nåde er blitt åpenbart til frelse for alle mennesker. 12 Den oppdrar oss til å si nei til et ugudelig liv og verdslige lyster og leve forstandig, rettskaffent og gudfryktig i den verden som nå er.."

    Takk for alt du deler!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nettopp!! Nåden driver oss bort fra synden. Takk for bra innspill Maria!

      Slett
  3. Tenk at Han elsker oss på tross av....Det er utrolig godt å tenke på! Jeg er utrolig gla i CeCe Winans sine sanger, har flere cd`r. Tekstene gir så mye mening og er ofte veldig sterke. Så fint at du delte dette :) Takk!! Håper du har en fin dag min venn. Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Ja...hu er dykig. Gud velsigne deg min venn!

      Slett