mandag 14. november 2011

Never the same!

Vet du at det er en mye større hensikt med livet ditt enn du noen gang kunne forestille deg?

Tenker på Moses som fikk som oppgave å lede israelsfolket ut av slaveriet i Egypt og gå den lange reisen gjennom ørkenen til Kanaans land......
Tenker på Josef som bare ble mobbet av brødrene sine fordi han drømte profetiske drømmer og deretter ble solgt til Egypt. Men enden er vakker. Alle drømmene ble virkelig og brødrene bøyde seg for han, han ble deres redning i hungersnøden...
Og må ikke glemme Paulus som forfulgte Guds menighet, og han ble plukket ut for å forkynne evangeliet mangfoldige steder...og hans brev har ledet mange troende på veien til himmelen med sitt vakre, utfordrende og trøstende budskap...

Ikke tenk små tanker om deg selv og din framtid. Husk at du er unik, det finns bare en av deg! Husk at Gud har en spesiell plan for deg, han har fredstanker og ønsker du skal ha det godt.

De siste åra har jeg opplevd Herrens godhet. Jeg har kjent hvor avhengig jeg er av han, og hvor fantastisk det er å alltid ha en "venn" jeg kan snakke med, dele gleder og sorger med, og sist men ikke minst: en jeg kan bli elsket av. Gud har vist meg at han elsker meg ikke på grunn av det jeg fikser eller hvor rent jeg lever, men på grunn av at han ser på meg gjennom Jesu blod. Og ett møte med en slik kjærlighet forandret meg.

Aldri mer den samme...aldri mer den samme....

Kjenner jeg trenger å åpne mine øyne og se mennesker slik Gud ser dem. For jeg er overbevist om at når han ser en narkoman så elsker han denne personen så høyt og bare ønsker å dra vedkommende ut av fangenskapet...
Eller en som har sviktet hele sin familie...mange mennesker rundt ser ned på personene og behandler han deretter. Men Jesus ville aldri gjort det...han ville hvisket inn i øret at han elsker vedkommene....at alt vil ordne seg. At han ikke trenger være redd...
For Gud hater synd. Men mennesket som synder elsker han. Og han lengter etter å kunne ha ett kjærlighetsforhold til oss alle.

Min Jesus er supergod og helt rå. Tenk at han rusla rundt og slang hånda på den ene og den andte og de ble satt helt fri....lamme, blinde, vanføre...

Jeg er priveligert som får kalle meg en Jesus.jente. Han er alt jeg trenger. Denne tiden har spesielt vist meg det. Tenk å kjenne at kreftene er i kroppen igjen. Går lange turer...halleluja. Nå skal jeg få leve og fortelle hva Jesus har gjort for meg....For det er stort!!

Ære til min elskede Jesus. Takk for at du var villig. Takk for at du bar mine synder, og mine sykdommer tok du på deg. Må mitt liv bli en lovsang til deg!!

2 kommentarer:

  1. Blir så inspirert av å lese bloggen din Iris. Historien om Joseg viser Guds trofasthet og Josefs hengivenhet til Gud! Amen til begge deler:)Veronika

    SvarSlett