torsdag 9. juni 2011

Så vakker du er!

Det er så godt å ha fått fred...godt å vite at uansett hva som skjer så vil Gud beskytte meg og ta vare på meg.

Jeg er så takknemlig for hva som har skjedd de siste åra.
Det har vært tøft og nærmest uutholdelig mange ganger, men Gud skal bruke dette til noe.
Jeg kjenner allerede at jeg står mye stødigere enn før, det oppleves som at jeg ikke så lett rokkes lengre.
Guds ord har fått lov å vokse og innta meg mer og mer....og fruktene får vokse.
Jeg ser verdien av å tenke nøye over hva jeg fyller meg med og hva jeg velger å la forme meg eller ikke.

Idag er det mye viktigere å behage Gud enn andre mennesker. Jeg vet at det er da jeg vil bli velsignet og det er faktisk det beste for meg.
Jeg velger å fokusere mer på hvilken tilstand hjertet mitt er i enn hvordan jeg ser ut. Jeg har erfart det at hvis man har det vanskelig eller ikke har fred i hjertet sitt, vil dette med å se bra ut bli en bagatell. Når man sammenlikner de med hverandre.

Jeg kjenner at mange av valga jeg har tatt har gjort meg mye tryggere og jeg opplever at Gud er nærmere og nærmere. På den andre sida oppleves det vanskelig å ta mer og mer avstand fra det jeg ikke ønsker skal fylle meg eller samfunnet generelt. For eksempel med fokus på utseende så koster veldig mye å velge å prøve å elske seg selv, når samfunnet sier at man må gjøre det eller det, eller se sånn eller sånn ut osv osv.
Men den kostnaden er jeg villig til å ta for jeg står ikke alene. Jesus er i meg, og han som er i meg er sterkere enn han som er i verden.

Og jeg ønsker ikke å elske meg selv og glede meg over den jeg er for å provosere eller gjøre opprør, men unge mennesker idag trenger det. De trenger å vite at det er faktisk først når man ser hvor unik man er skapt, man vil se hvor vakker man faktisk er. Og ikke etter 8 treningsøkter i uka, 14 ansiktsløftninger, silikon og 3 lag med sminke. Jeg er for å fremheve skjønnhet, men ikke skjule den skjønnheten man faktisk er bærer av.
Og vettu hva? Du finner ikke ut hvor vakker du er ved å se på andre. Se på deg selv i speilet, Ikke sammenligne deg med andre.
Det er jeg dritt lei av å gjøre.

Husk en ting. Vil du bli vakrere? Be Gud vise deg hva han ser i deg, hvorfor han ville lage deg akkurat slik han gjorde.
Og det er faktisk mulig å endre tankegang. Det er mulig å lage nye tankebaner i hjernen.

Jeg elsker ikke meg selv enda, men jeg hater ikke meg selv lengre, jeg forakter ikke meg selv lengre, jeg ønsker faktisk å leve(selvom jeg gleder meg veldig til himmelen og evigheten) og jeg har faktisk begynt å tenke at jeg ønsker å pleie og gi omsorg til kroppen min. For eksempel ved å hvile når kroppen trenger det.

Gud velsigne deg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar