søndag 11. mai 2014

Jeg var i ferd med å vende deg ryggen....

Den siste tiden har vært veldig spesiell.

Jeg vil dele litt med deg.
Nå har det gått flere år der jeg har ventet og lengtet etter Guds inngripen i mitt liv. Og ja- jeg lever fortsatt, men så begrenset som jeg har opplevd Gud- det har vært vanskelig å svelge. Trodde han var stor og mektig.


Som en ung kvinne i sin beste alder- har jeg opplevd mye skuffelser og sårene inni meg er store og vonde. Jeg gjør mye for å slippe å kjenne på de. For det gjør så vondt.

De siste månedene har det vært stor kamp om livet mitt. Kjent at jeg kunne godt valgt å vende Gud ryggen, og bare "leve livet" som alle andre. Jeg har vært fristet til å dra på byen og "drikke bort alt det vonde".
Men det er noe som har holdt meg igjen...kan jo skylde på at jeg er veldig fornuftig og tenker mye på konsekvensene av den slags utskeielser...
Men jeg tror også at dypest inni hjertet mitt- er det noe som sier meg at jeg ikke finner fred i alkohol-fest-sex-penger....
Hvor finner jeg da fred?

Jeg har holdt Gud litt på avstand i det senere....har ikke turt å nærme meg han fordi jeg er redd for å ikke bli møtt. Lite som er så vondt som å bli avvist...eller ikke få noen respons i det hele tatt..

Fortsatt søker jeg....
søker etter mening....
søker etter fred.....
søker etter hvile....
søker etter å virkelig forstå at jeg har verdi...
søker etter en hensikt med mitt liv...

Bloggen min heter JESUS ER SVARET!
Og en dag vil jeg også VITE at han er det!!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusen takk og Guds fred fylle hele deg!!

      iris

      Slett
  2. Og jeg fortsetter å be for deg. Hold fast på Ham! Gud velsigne deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Ingar!! Det betyr mer enn du aner!!

      Iris

      Slett
  3. Fint å lese hos deg igjen,
    om spørsmål, -
    uten enkle svar.
    Plutselig kan vi kanskje kjenne litt av det trygge, -
    det trygge "i navnet" på bloggen din.
    Men jeg skjønner det liksom ikke helt.

    Tror du "plutselig kan få sitte" å få svar fra Jesus,
    akkurat som dama som kom til brønnen i Joh.4.
    Jesus som gir levende vann.
    Han gir, -
    selv om vi ikke forstår.

    Klem fra
    MinsteBror

    SvarSlett
  4. Om ikke du ser Gud,
    så ser han deg.

    GOD SOMMER!

    SvarSlett