tirsdag 18. desember 2012

Hvordan er du egentlig Jesus?

Kjære Jesus.

Mitt hjerte er så fullt av lengsler...
De er så mange...så intense....

Jeg ser rundt meg og det er så mye nød, sorg, forvirring, og håpløshet.
Gi meg noe jeg kan gi disse menneskene.

Jeg kan ikke bare si at når de tar imot deg så blir alt bra. For det har jeg ikke erfart selv.
Jeg kunne ønske at når jeg ba for noen så ble de fri eller leget.
Jeg kunne ønske at når jeg ba til deg så hørte du meg og ga meg det jeg lengtet etter...

Jeg er lei av å tro på noe som ikke skjer eller gi noe videre som jeg ikke har erfart.
Jeg er såret over måten du har behandlet meg på Jesus.

Hvordan kan du tillate all smerten, alle tårene og det mørket som omgir meg?
Du kunne på ett øyeblikk forandret alt! Jeg vet hvor mektig du er. Jeg vet at du Jesus seiret over det onde og den seieren er også min.

Jeg lengter etter å kunne bli tilfredsstilt i ditt nærvær og ikke bare gå rundt og oppleve at du er fjern...
Jeg har erfart at Den Hellige Ånd er virkelig og kraftfull.
Men jeg kan ikke gå rundt å basere meg på enkeøtopplevelser. Det er ikke nok.

Jesus, jeg vil møte deg som du er.
Jeg vil sitte i armkroken din og kjenne din kjærlighet også for meg.
Jeg vil dele med andre at jeg har møtt en person som forandret alt. Som forandret meg fra innsiden og ut.
Du gikk rundt og gjorde vel og helbredet alle som var undertrykket av djevelen. Hvorfor skal jeg da sitte å tenke at det er en mening med det helvete jeg lever i?
På Golgata kors satte du meg fri, og det gjorde du også med alle andre som vil ta deg imot.

Jeg er lei av velmenende ord til trøst.
Jeg vil ha ekte vare.
jeg vil møte deg som du er.
Hellig, kraftfull, full av kjærlighet og godhet.
Jeg tror du ønsker at selv i det mørket jeg er i nå skal jeg få erfare din godhet og omsorg. Jeg tror du er her sammen med meg og vil at jeg skal ha det godt, uten bånd og lenker.

Du kjenner sårene og smerten...
Smerten som er så tung å bære at jeg heller vil være hos deg...
Smerten som gjør at hver dag er vanskelig...
Er det noen vits å fortsette?

Du sa på Golgata at det var fullbrakt. Du bar min synd, smerte og sykdom.
Jeg vil kjenne det. Jeg vil erfare det. Jeg vil oppleve ditt ekte virkelige nærvær.
For du er sann og ekte.
Jeg tror du kan forandre hele min tilværelse.
Jeg tror du kan reise meg opp, ikke fordi jeg er meg, men fordi du er Gud!!

Du er Messias...Menneskesønnen som setter virkelig fri. Messias som festet skyldbrevet som var mot meg til korset og gjorde satan til en taper for alltid!


Jeg er så dritt lei av å prøve å si gode ord til mennesker i krise eller å prøve å trøste de. Jeg tror på Jesus og den hellige ånds kraft til frelse. Jeg tror det er den kraften som kan forandre alt.
Den ekte kraften som gjør at mennesker aldri blir de samme igjen...

Guds kraft til legedom og helse...
Guds kraft som gir fred til de hvileløse, redde eller fortvilede..
Guds kraft som sørger for midler der det er helt tomt...
Guds kraft som gjør at mennesker måper og lurer på hva som har skjedd..
Guds kraft som gjør at vi er villige til å la alt rundt være og bare følge han overalt...


Du som er fortvilet og redd...som tenker at du ikke holder mål. Jesus vil du skal vite at han aldri ba deg om å bli perfekt. Han sa at han ville leve gjennom deg. Det du må gjøre er å overgi deg. Du vil få erfare en hvile og glede som du vil ha vanskligheter med å beskrive. Du vil fortelle om at du har fått erfare ekte frihet.
Som om du endelig kan være deg selv igjen. Som om alt som bandt deg er løst og sprengt.
Jesus Messias er idag den samme som han alltid har vært. Han vil du skal komme innfor han med ALT. Han kjenner deg inn og ut....

Ville bare lyse Guds velsignelse over deg som leser denne bloggen. Må 2013 bli ett år som dolker ut alle de foregånde fordi du og jeg får erfare Jesus som han virkelig er!
Jeg heier på deg. Husk at du ikke kan erstattes, men at du har en rolle som er innmari viktig!

11 kommentarer:

  1. Vet du, da jeg leste dette innlegget kom jeg plutselig på en gammel sang jeg fikk lyst til å sitere. Jeg tror denne sangforfatteren har gjennomgått en prosess hvor han plutselig opplever Jesu personlige kjærlighet til seg.

    En underfull frelser jeg eier,
    men lenge forstod jeg Ham ei.
    Nu vitner jeg glad om hans seier,
    at alle må se Ham som jeg.

    :,: Alle, alle skal se, :,:
    Den herlige frelser jeg eier.
    Ham alle, alle skal se.

    Den skjønneste er Han av alle,
    Guds herlighets billed på jord.
    Og dog vil sin broder Han kalle
    den minste av alle som tror.

    Når satan meg veien vil sperre,
    og spenner sitt snedige garn.
    Jeg vet at jeg eier en Herre
    som hjelper sitt elskede barn.

    Mitt liv og min kjærlighet gir jeg,
    til Ham som har elsket meg først.
    Av alle Guds undere blir meg
    Hans kjærlighets under dog størst.

    Gud velsigne deg videre, Iris! Og fortsatt god adventstid!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nydelig...sterke ord. Tusen takk for oppmuntring Ingar. Ønsker deg og en god jul.
      Iris

      Slett
  2. Kjære venn! Du er god du..det var sterkt å lese dette. Du brenner sånn, og lengter sånn. En slik lengsel er stort sett god, selvom den også bærer aspekter av sårhet. Jeg er helt på nett med mye av det du skriver, og vil bare sende deg en god klem og en takk for alt du så åpent deler. Du er i mine tanker rett som det er. Og du? jeg ønsker deg en nydelig jul sammen med mannen din og de du er gla i :) Må Gud velsigne deg. Klemmer din vei <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode ord. Blir en annerledes jul.
      Men ønsker deg og dine alt godt og kos dere masse!
      Digger at du skriver blogg igjen...alltid spent på hva du deler.

      Slett
  3. Nydelig og ærlig skrevet.Tårer i øynene..

    SvarSlett
  4. Kjenner som jeg ofte gjør smerten din vennen og kjenner jeg nesten får vondt i kroppen selv.. Her jeg sitter på andre siden av kloden er det ikke mye jeg får gjort, men skulle så gjerne holdt rundt deg og gitt deg en god klem!! Gud velsigne deg og resten av familien kjære lillesøster:)klem Veronika

    SvarSlett
    Svar
    1. God jul og nyt dagen Vera. Takk for medfølelse.
      Tenker stadig på deg og...er rart at du er så langt vekk. Blir godt å fådeg hjem igjen!
      gla i deg kjære Veronika!!

      Slett
  5. Innom for å ønske deg en fin nyttårsaften,og en god start på det nye året. Håper julen gikk fint,og at du er glad. Glad for alt du Har,glad for en Gud som bryr seg,for venner,menighet,mannen,katter.. jeg håper ditt 2013 blir et godt år,fylt av glede.takk for alt du deler og gir. mange klemmer

    SvarSlett
  6. Det du beskrev er/har vært mine eksakte tanker i over 2 år nå. Har en lengsel etter gud, som er så stor at jeg går fra vettet. Men føler alikevell at gud er så fjern. Klarer ikke gi slipp på gud, men han gir meg alikevell ingenting. Har så lyst av hele mitt hjerte at han skal møte meg og forandre livet mitt, gi livet mening.. Men det er så mange ting som trekker deg i alle rettninger.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmm...gjorde sterkt inntrykk på meg å lese det du deler. Syns det er vakkert at du deler det med meg, og vil at du skal vite at det er mange som har det sånn. Og at det er ting som drar oss i ulike retninger er det ingen tvil om...det har jeg kjent mange ganger.
      Men jeg vil du skal vite Julie,at du er høyt elsket og Gud lengter i sitt hjerte etter deg. Han lengter etter at du slipper han til og overgir livet ditt til han. Du vet, i bibelen står det at når vi tror i vårt hjerte at Jesus døde for oss og stod opp igjen og bekjenner det med vår munn så er vi frelst. Så enkelt er det...

      Men fy søren å tøft det kan være å gå med Gud...
      Jeg vet jo egentlig ikke om du er kristen eller ikke...

      Jeg tror faktisk at han vil møte deg hvis du bare ber han om det...

      Men vet ddet kan høres veldig enkelt ut...

      Send gjerne mail...jeg deler gjerne mer av hva jeg har opplevd/ikke opplevd med Gud.

      jesuslever7@hotmail.com

      kjærlige klemmer fra iris

      Slett