mandag 16. august 2010

For en mektig Gud vi har...

I høst tok jeg imot Jesus som min personlige Herre og frelser. Jeg har alltid kalt meg kristen, men da jeg i høst bekjente at Jesus er min Herre, og trodde i mitt hjerte at Gud oppreiste han fra de døde, forandret livet mitt seg totalt. Plutselig ble Gud virkelig for meg, og jeg forstod at han lengter etter at jeg skal leve for ham og ikke for meg selv.


For dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud oppreiste han fra de døde, da skal du bli frelst.

Rom 10,9


Gud begynte å legge lengsler i meg som ikke jeg hadde hatt før...en omsorg og kjærlighet for vilt fremmede mennesker...nesten så han lot meg kjenne litt av hans kjærlighet til disse menneskene. Jeg leste ett vers i Guds herlige ord her om dagen og Gud bare åpnet det fullstendig for meg...får tårer i øynene bare ved å tenke på det...


Det er ingen fred for den ugudelige, sier min Gud.

Jesaja 57, 21


Ja...det står faktisk INGEN fred. Utallige mennesker lever livene sine og har ingen anelse om at uansett hvor godt de har det uten Gud er det bare en falsk trygghet. En trygghet som er av satan. En trygghet som ikke vil holde. Og jeg får en sterk nød når jeg blir mint på dette verset...en smerte som jeg ikke klarer å beskrive. En blanding av nød, medfølelse, kjærlighet, maktesløshet og ønske om å bare formidle Jesus til dem.

Jeg har selv fått oppleve hvordan det er å leve så på avstand fra Gud at jeg aldri fant fred....uansett hvor mye jeg ropte så fikk jeg ikke svar, uansett hvor mange tårer jeg felte så fantes det ingen trøst...til slutt kom faktisk spørsmålet opp i mitt indre; fins det noen Gud, er det noen mening med livet?

Nå har jeg svaret på det! Gud fins, Gud er meningen med livet, og er det beste som har hendt meg! Snakk om helomvending!

Og hva måtte til for en helomvending? For meg så måtte Gud frata meg alt, helse, livsglede, mestringsfølelse, energi og faktisk nesten alt håp. Men ett ørlite håp om at Gud ville gripe inn, hadde jeg faktisk hele tiden. Sannsynligvis hadde jeg dette lille håpet på grunn av trofaste venner og familie som har bedt for meg.

Og den allmekige Gud grep inn. Mine øyne ble åpnet så jeg så, mine ører ble åpnet så jeg hørte og mitt hjerte åpnet seg slik at jeg forstod. Halleluja!! Gjennom mitt møte med Jesus ser jeg Jesus som svaret på alt jeg har stilt spørsmål ved.


Jesus sier til ham: Jeg er veien og sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg.

Joh 14,6


For menneskesønnen er kommet for å søke og frelse det som var fortapt.

Luk 19,10


Jesus sa da til de jøder som var kommet til tro på ham: Dersom dere blir i mitt ord, da er dere i sannhet mine disipler. Og dere skal kjenne sannheten, og sannheten skal frigjøre dere.

Joh 8,31-32

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar