fredag 29. juli 2011

Verdifull på tross av!

Jeg har lyst å ære deg Gud for den du er, det du gjør og for din enorme kjærlighet som bare driver mennesker til deg. Du facinerer meg og jeg er så takknemlig for at jeg er din datter og prinsesse.
Jeg vil tilbe deg og ære deg selvom jeg ikke alltid forstår hva du gjør og hvorfor.

Jeg tenkte på Anders Behring Breivik istad. Og jeg prøver alltid å forstå. Jeg godtar liksom ikke helt at ting bare er som de er eller har blitt som de har blitt.
En ting som slo meg var at han kunne sagt til Jesus, tilgi meg mine synder og rens meg. Jeg vil bli din og skal heretter leve for deg.
Og vettu hva? Da ville Gud glemt alt det onde han har gjort. Hvert eneste drap ville vært sletta. Og han ville stått framfor sin nye Far som en ren og verdig sønn. Det er heftige saker det. Det er nåde på ett ekstremt nivå. Du husker sikkert historien om den fortapte sønn. Da han kom hjem til sin Far etter mange år med utskeielser så løp Pappaen han i møte og omfavnet han. Det ble fest og gjøkalven ble slaktet.

Likedan er det nå en slik lengsel i Guds hjerte etter at Anders B.B skal ta imot Jesus og få fred. Ingen av oss fortjener en sånn behandling. Det kan nesten virke urettferdig, men en sånn kjærlighet har Gud til oss. Og det er rettferdig for alle som ønsker kan ta imot Jesus og få fred med Gud. Det blir ikke gjort forskjell på folk der.

Og hvor fort tenker vi ikke at de syndene vi gjør ikke er så farlige eller så store som de han har gjort? Ja, konsekvensene blir mye større etter terrorangrepet, men vi er virkelig ikke så mye bedre selv. Uten hvis Jesus får rense, bearbeide og fylle oss med sin kjærlighet.

Jeg tenker også at han faktisk tenkte at det han gjorde 22juli var for å redde Europa fra Islam. Tanken var faktisk å redde oss som folk og nasjon. Han har misforstått mye når det kommer til hvordan han bør gjøre det og at det kanskje ikke er Islam vi bør reddes fra, men at innvandringspolitikken bør fikses på, det vet vi alle. Nordmenn viser seg nå som ett folk fult av kjærlighet og solidaritet. Hvor kom det fra liksom? Hvor var det når disse menneskene kom fra ett fremmed land og hit? Hvem ga dem da varme og integrerte dem?

Jeg tror virkelig på en ny fase i landet vårt, og må kjærligheten og solidariteten vare ved. La oss ikke spise opp av matrealisme og en egosentrisk kultur, men møte andre med varme og ett åpent hjerte.

Jeg digger hvordan mitt store forbilde, Jesus, møtte mennesker. Uansett hvem de var lyttet han til dem og viste dem kjærligheten de trengte. Og det er noe å leve opp til!
Jesus venter på Anders Bøhring Breivik og lengter etter å stelle istand fest i himmelen for han. Gud kan gjøre han til en viktig brikke for sitt rike. Så la oss være i bnn for han. Lyset er sterkere enn mørket, og Jesus seiret over satan. Vi har ikke sett slutten enda.

Guds fred hvile over deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar