mandag 4. juli 2011

Noen ting er bare så vonde at man kunne ønske det bare var en drøm II....

Nok en gang sitter jeg her full av tanker som kverner rundt i hodet. Og jeg må bare få dem ut kjenner jeg.

Livet er for meg veldig dyrebart. Og etter denne jentas død, har det blitt enda mer dyrebart. Livsglede og livslyst er noe mange av oss tar for gitt, men som flere og flere mangler tror jeg. Det trenger ikke å være pga store tap eller alvorlig sykdom, men kan vel så gjerne være sterk ensomhet, depresjon og håpløshet.

Jeg har båret smerte som var så sterk at den nesten kvalte meg, men jeg klarte ikke gi opp. Smerten ble så intens at ønsket om å slippe å kjenne smerten ble sterkere enn ønsket om å leve, men Jesus bevarte meg. Jeg er overbevist om at menneskers bønner holdt meg oppe, og er grunnen til at jeg ikke ga opp.
Ja...jeg har grunn til å være takknemlig for livet. Virkelig, og takknemlig til Jesus!

Jeg er ikke lenger så redd for å fortelle hva jeg har opplevd fordi jeg tror noen trenger å høre det. Noen trenger min ærlighet og mitt perspektiv på livet. Jeg har dedikert denne bloggen til Gud og til ære for han. Jeg ønsker at hans hånd over mitt liv skal bli synlig for deg!
For han tok meg opp av mørkets makt og satte meg over i sin elskede sønns rike. Her er det ikke rosenrødt eller problemfritt, men jeg har aldri stått stødigere.
Og vakler jeg så griper jeg etter hans hånd og freden fyller mitt hjerte.

Denne jenta valgte bort livet og smerten hun bar må ha vært enorm, siden livet og det som fyller det ikke forhindret hennes ønske om å dø. Jeg får så vondt i hjertet når jeg tenker på at noen bærer på en sånn smerte. For ingen er skapt til å bære den.
Jesus sa at han ville gi framtid og håp. Han sa at den som strever kan komme til han og få hvile.

Det er mange som trenger Jesus idag.
Han er den vennen du så gjerne skulle hatt,som alltid vil henge med deg og aldri svikter deg, uansett hva du gjør.
Han er den vennen som sier at han vil ta all din smerte over på seg, og deretter kan du få lov å slippe den helt.
Han sier at du kan komme til han akkurat som du er og han står der med armene åpne og venter på deg.
Han er den som kan trøste når det ikke finnes trøst.
Han er den som gir fred i hjertet, en fred som mange ikke vet at de trenger og sker i alt annet.
Og mest av alt, HAN ELSKER DEG OG LENGTER ETTER AT DU SIER JA TIL HAN!

Og til slutt, dagene mine er tøffe. Veldig tøffe. Men HÅPET er der hele tiden. Det er ikke som det en gang var. Jeg vet at Jesus kjenner meg. Han kjenner smerte og sår, han kjenner energimangel og motløshet. Og hva har jeg da å frykte?
Han sier frykt ikke for jeg er med deg. Se deg ikke engstelig omkring for jeg er din Gud. Jeg styrker deg og hjelper deg og holder deg opp med min allmakts høyre hånd.
All ære til deg min kjære Jesus

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar