tirsdag 19. juli 2011

Lengter etter deg Jesus!

Jesus, jeg er din.
Jeg er så takknemlig for at jeg får være din.
Jeg hadde trodd det ville bli enklere.
Jeg trodde du ville fikse meg med en gang. At du ville gi full helbredelse og fred umiddelbart.
Jeg er sliten og kjenner at jeg bare klynger meg til deg Jesus.
Uten deg hadde jeg ikke klart dette. Jeg hadde faktisk ikke klart det.

Jeg kjenner jeg trenger å være tett inntill deg.
Jeg trenger å lytte etter din trøst, kjenne din trøst og motta din fred.
Det er godt å være i ditt nærvær fordi jeg vet du tar meg som jeg er.
Du forventer ikke at jeg må ta meg sammen eller passe inn, men jeg kan være Iris.

Jeg vet at du er trofast.
Jeg har perioder jeg mister motet, men jeg vet at du er trofast. Og derfor vet jeg at jeg må holde ut og frelsens dag vil komme.
Jeg er så takknemlig for livet mitt. For at jeg kan trekke pusten, bevege meg, se, føle, smake og lukte.
Herre, jeg er så takknemlig for ditt skaperverk og alt det vakre du har plassert der for at jeg kan oppmuntres av det.

Hjelp meg å holde ut Jesus. Ta byrdene og gi meg din fred.
En fred som bare du kan gi.
Jeg elsker deg Jesus!

2 kommentarer:

  1. Gud vil ALDRI slippe oss eller forlate oss. Det er noe å glede seg over:)

    SvarSlett
  2. Det er det Tuva! virkelig en grunn tilå juble. Hva skulle vi gjort utan han?
    Herren velsigne dere tre

    SvarSlett