fredag 26. august 2011

Satan stjeler, myrder og ødelegger!

Kjenner Gud arbeider mye inni meg om dagen. Har tenkt mye på og kjent sterkt en kjærlighet til mennesker som er såret, har opplevd skuffelser, håpløshet, smerte, savn osv.
Er merkelig men ser liksom for meg en slagmark
Etter en krig eller ett slag...
Smerte, død, blod, savn, motløshet, fortvilelse...
Soldater som er drept, skadet, sett mange bli drept, en stillhet som er ubeskrivelig...
Dette er sånn mange av menneskeliva rundt meg idag ser ut.

Folk møter på så mye vondt, så mye smerte, så mange uforståelige ting som oppstår...og satan plyndrer og herjer som han vil.

Jeg ser ødelagte selvbilder, jeg ser herjede ekteskap, jeg ser unge mennesker som jager og strever så mye etter noe de ikke engang vet hva er at de sliter seg ut, jeg ser mennesker kaster bort tiden på ting som bare ødelegger sinnet deres, jeg ser mennesker prøver å drukne sorger med alkohol og fyll selvom de vet at det bare vil gjøre vondt verre....listen er uten ende.....

Men vettu hva som vekkes i meg?
EN HELLIG VREDE! Og da mener jeg en vrede som kommer fra Gud. Vrede over alt satan får lov til å herje med, vrede over at ingen sier stopp eller nok er nok, vrede over at vi lar han få gjøre som han vil, med den himmelske autoriten som vi faktisk har fått!!

Gud sier i sitt ord at se jeg har gitt dere makt til å trå på slanger og skorpioner og ingenting skal skade dere. Han sier stå djevelen imot og han vil fly fra dere. Det står at JESUS SEIRET OVER DEN ONDE.

La oss ta tilbake det han har stjålet! La oss ta tilbake det han har stjålet fra en kjær venn eller venninne. La oss si NOK ER NOK. Jesus har betalt prisen. Fy flate for en Gud vi har. Jeg lengter etter å se han virksom rundt meg. Jeg er så liten men han så stor. For Gud er INGENTING UMULIG. Husk det min venn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar