fredag 19. november 2010

Verdig, verdig, verdig er han som kommer igjen!! Priset være Jesus Messias

Åpnet bibelen min og ble ledet til salmene...jeg havnet ved salme 11-14 og jeg skriver ned litt av det vakre livgivende som stod der.

Hvor lenge, Herre? Vil du glemme meg for evig? Hvor lenge vil du skjule ditt åsyn for meg?
Hvor lenge skal jeg huse sorgfulle tanker i min sjel, ha sorg i hjertet hele dagen? Hvor lenge skal min fiende opphøye seg over meg?
Se hit og svar meg, Herre min Gud! Oppklar mine øyne så jeg ikke skal sovne inn i døden.
Da skal ikke min fiende kunne si: Jeg fikk overhånd over ham! Og mine motstandere vil ikke kunne fryde seg når jeg vakler.
MEN JEG SETTER MIN LIT TIL DIN MISKUNNHET. MITT HJERTE SKAL FRYDE SEG I DIN FRELSE. JEG VIL LOVSYNGE HERREN, FOR HAN HAR GJORT VEL IMOT MEG!
Herren er i sitt tempel. I himmelen har Herren sin trone. Hans øyne skuer ut, hans blikk prøver menneskenes barn. Herren prøver den rettferdige. For Herren er rettferdig. Herren elsker rettferd. De oppriktige skal se hans åsyn.
Herre du har hørt de saktmodiges begjæring. Du styrker deres hjerte, du vender øret til.


Gud er alltid trofast! Sånn som jeg har lært Gud å kjenne nå, går det ikke an for meg å gi opp selvom det er mange kamper og angrep. Ordet, den levende Guds ord, er fullt av løfter om frihet, frelse, glede og liv i overflod. Og Herren svikter ikke.
Mennesker svikter. Mennesker er uberegnelige. Rett og slett fordi de er mennesker og derav har begrensninger. Men Gud er Gud, ALLMEKTIG...som det står på bloggen, ingenting er umulig for ham! Tenk å ha en sånn pappa. Halleluja!
Han tenkte ut at du skulle bli deg, han tenkte ut hvorfor han gav deg livets gave, han har en plan for deg og du vil faktisk aldri bli helt tilfreds før du lever i Guds plan for ditt liv. Herren er Herre over liv og død, og han har kontroll på alt som skjer. Han har lagt i menneskene en lengsel etter hans nærvær, men mange kjenner det ikke fordi de har det veldig bra i denne verden.
Men hva med om du hadde mistet alt du hadde? Familie, venner, penger, jobb, helse....hva om du fikk beskjed om at du hadde en sykdom som snart ville stjele livet ditt? Da blir plutselig perspektivet ett annet. Plutselig blir behovet for å gjøre opp for seg, leve i kjærlighet, og tanker om død og liv mer aktuelt. Penger og matrealisme mister sin verdi.

Jeg tror at vi i Norge ikke er så velsignet som vi tror vi er. Matrealismen tror jeg kan være med å blinde våre øyne for behovet for å få fred med Gud. Tenk litt over det min venn...hvor utrolig liten verdi penger og ting har...Hvis du tror som meg at en dag skal vi hentes hjem til himmelen for evig fred og glede så kan jeg garantere at ingenting av det du har, bilen din, ipoden din, sminka di, jobben din, bikkja di, huset ditt....alt dette blir værende igjen her. Til og med den svære flatskjermen! Det du får ha med deg er deg selv, hvis du har tatt imot Jesus som frelser og Herre, og de du har vært med på å lede til Jesus.
Matrialismen er en velsignelse, men den er så lett å misbruke. De verdiene vi har som nordmenn er ment å skulle deles med mennesker som lider og strever for å overleve. Matrealisme har så lett for å bære frukter som grådighet og en " mye vil ha mer" kultur. Man blir aldri tilfreds.

Det er en tid for å investere din tid, energi og ressurser i det himmelske. Ta urfordringen sammen med meg. Tenk over timeplanen din. Skal du vokse med Gud må du være sammen med ham. Hvor stor plass har han i din hverdag?
Skal du elske og ære og være en som elsker fram det beste i di du er glad i så bruk tid med dem!

Og ikke glem at Jesus elsker deg...han lengter etter at du skal våge å ta ett standpunkt for ham. Det er til syvende og sist ett valg. Mange tror de må kjenne noe spesielt for å bli frelst. Men nei, det er ganske enkelt ett valg.

VELGER DU JESUS VIL DU ALDRI ANGRE! Han er veien, sannheten og selve livet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar