fredag 5. november 2010

In my life your will be done Lord!

Noen dager orker jeg ikke annet enn å sukke til Gud...orker nesten ikke be høyt engang..
Idag er det en sånn dag...en dag der Gud føles så fjern, men likevel må jeg velge å tro at han er nær. Velge å tro at han ser meg, ser min nød, mine lengsler, min vaklende tro, min motløshet...

Herre...jeg vet at du min pappa. Jeg vet at du gir dine barn bare gode gaver og ikke en sten når vi ber om ett brød. Pappa, jeg vet at du ser at jeg ikke har mer å gi...du ser at jeg er så sliten at selv det å holde motet oppe og unngå å gi opp er en kamp. Pappa, du sier i ditt ord at med evig kjærlighet har du elsket meg, derfor lar du din miskunn mot meg vare. Pappa, du sier at du sendte din sønn for min forløsning og frihet! Takk for at du elsker meg så høyt at du var villig til å se din eneste sønn lide, bli spottet, kjenne på dødsangsten og drikke begeret med alle menneskers synd, sår, bånd og trengsler. Jeg vet at du lett kunne frelst han fra dette, men du elsket meg, og alle andre mennesker så høyt at du valgte å tillate hans lidelse. Og hvis jeg har det tøft vet jeg at Jesus har gått gjennom alt, han har kjent alt det vonde jeg kjenner og Jesus forstår alltid hva vi går gjennom.
Pappa, noen ganger kunne jeg ønske at det var mulig å gi opp...men etter å ha blitt kjent med deg, din allmakt, storhet og kjærlighet, er det ikke lengre noe alternativ. For jeg vet du har lovt meg fremtid og håp, du har lovt meg frihet og helbredelse og en dag pappa, skal jeg se deg...virkelig se deg og leve sammen med deg i evighet. En evighet fylt av glede, frihet og hvile!

For en herlig glede midt i mange tøffe tak...å kunne glede meg over at uansett hvordan omstendighetene er ser Gud meg, han hører mine sukk og mine bønner. Og hans arm har ikke blitt kortere siden han førte Israelsfolket tørrskodd gjennom rødehavet eller lukket munnen på løvene da Daniel lå i løvehulen.

Herrenes Herre og kongenes konge, den allmektige Gud regjerer idag og han elsker deg. Overgi deg til han og ta imot hans kjærlighet...la han smelte ditt hjerte og forvandle ditt sinn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar