tirsdag 20. september 2011

Ganske sterk kuling!!

Priset være Herrens navn!
Jeg er så takknemlig for at jeg får være hans!

Har lyst å dele litt med deg om tanker som fyker rundt i hodet mitt om dagen.
Jeg tenker mye på mennesker som er i vanskelige situasjoner og trenger trøst og oppmuntring. Hva trenger slike mennesker fra oss eller hva ønsker de å høre fra menneskene rundt?

Selv, gjennom denne tøffe tiden, har jeg kjent at det viktigste for meg har vært å bli heiet på og få oppmuntring i forhold til at det er håp og framtiden vil være en annen enn sånn det er idag. Mange sier velmenende ord til meg, og det er fantastisk å oppleve medfølelse og kjærlighet, men ingen ting måler seg med det å bli møtt av noen som formidler håp og virkelig tror det de sier! Jeg har opplevd dette spesielt fra andre som har erfart skikkelig vanskelige ting i livet.

Men når det er sagt er ingenting som trøst fra min egen kjære pappa. Det har blitt mange tårer i fortvilelse og nød. Ofte så tror jeg bare Gud kunne har trøstet meg, og det har han gjort. Det kan oppleves som hans nærvær i rommet, at jeg kan ta hans hånd eller ett bekreftende ord om håp og framtid. Guds eget ord har fått en helt ny dimensjon gjennom denne tiden for meg. Jeg har hørt mange kjente bibelvers om glede, fred, hår og legedom, men i denne tiden har de plutselig blitt mat og det som gjør at jeg fortsatt kan ha tro på framtida.

Hverdagen er ganske kaotisk og ekstrem faktisk. Skjer mye både i kropp og hode, og jeg er fullstendig avhengig av Jesus. Uten han hadde jeg ikke klart dette. Det vet jeg.

Jeg må leve på ett håp om noe nytt.
Jeg lever i tro på at Guds eget ord skal gjre meg ny.
For jeg er en ny skapning. Jesus lever i meg nå.

Menge stunder har det blitt i fortvilelse og smerte, men Jesus, du som setter fri, gjør hel, leger, trøster og gir glede, du gjør at jeg aldri kan gi opp.
Noen trenger at jeg sier at han selv vil være nær når masse raser sammen og at det er en som aldri svikter når mange andre ikke kan hjelpe....

Jesus, du gjør livet verdt å leve. Kan denne stormfulle tiden i mitt liv senere være opphav til å gi håp til andre, så er den verdt hvert eneste sekund. For du svikter aldri. Jeg har deg alltid hos meg kjære Jesus.
Takk!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar