lørdag 24. september 2011

Alt jeg trengte å gjøre var å overgi det til Gud, men jeg prøvde å fikse det selv!

Dette er utdrag fra en bok jeg leser nå av Max Lucado som heter "En enklere reise".
Jeg tror dette utdraget er så fullt av visdom.

Jeg er en jente med en hjerne som kjører på full guffe nesten 24 timer i døgnet. Og mange av tankene dreier seg rundt hvordan jeg ønsker å være eller måter jeg ønsker å være på og frustrasjon over å ikke komme i mål.
Jeg ønsker å bli mer lik Jesus. Jeg vil gjerne møte mennesker på den måten han gjorde. Sette av tid til folk og virkelig ta del i andres liv. Men så har jeg ikke energi eller føler ikke at jeg kan bidra med noe kanskje.
UTILSTREKKELIGHET!

Jeg tror at der kommer overskriften inn. Det er mye frihet og hvile i å våge å slippe det jeg drar på og si Gud, værsågod. Dette fikser du! Du har jo tross alt skapt jorda, visdom, helse og energi så...Jeg ville anta jeg var i trygge hender.

Jeg har tatt litt tak i dette. Prøvd å bestemme meg for ting jeg kan overlate til Gud, for så å stille han ansvarlig for å hjelpe meg med det. Men det skal være sagt at det har blitt utallige runder der jeg tar kontrollen selv og vil fikse selv fordi jeg er utålmodig og ikke orker å vente på hans frelse.

Jeg er en jente...eller prinsesse med en rastløshet i meg.
Jeg vil ikke forbli den samme som jeg alltid har vært.
Jeg vil bli mer lik Jesus.
Jeg vil ta opp kampen mot det onde i meg og rundt meg.
Gud ga meg og deg autoritet over gavene fra hans rike, og det onde skulle også adlyde oss i navnet Jesus.

Vettu hva?
Noen trenger at vi er Villige til å forandres av Gud. Villige til å slippe kontrollen på alt. For Bibelen bruker sauer som ett bilde på oss. Sauer er dumme.
La oss ikke tro at vi er noe i oss selv.
ALT ER ENE OG ALENE PÅ GRUNN AV DET JESUS GJORDE. ALL ÆRE FOR DEN VI ER OG DET VI KAN UTRETTE HER ER PÅ GRUNN AV HANS NÅDE.
JEG ER SÅ HELDIG. TENK Å FÅ VÆRE BÆRER AV KRAFTEN SOM REISTE JESUS OPP FRA DE DØDE!
HALLELUJA

2 kommentarer:

  1. Takk for påminnelsen Iris. Kjenner meg så absolutt igjen i det du skriver! Vanskelig å gi fra seg kontrollen. Leste akkurat et vers i Hebrerne; "Tro er FULL TILLIT til det en håper på(Gud)..."
    Guds fred
    <3

    SvarSlett
  2. Ja...har tenkt litt på det fr jeg og...full tillit liksom. Da trenger man ikke være redd i det hele tatt. Fullstendig hvile i at Gud har kontroll og at han vil det beste for oss, prinsessene hans! Gode gode Tuva. Ønsker deg alt godt!

    SvarSlett