fredag 31. desember 2010

Nyttårsforsett: Våge å stole på Gud uansett!

Ære til min kjære Frelser og Herre Jesus, som har gjort det siste året til ett av de mest spennende årene i hele mitt liv. En hverdag i tillitt og tro til Gud, det er en hverdag med mye action for å si det sånn.
Året har bydd på masse utfordringer for meg og min elskede mann Anders og jeg er ikke i tvil om at Gud har en spesiell plan og fremtid for oss. Han har ledet oss gjennom noen gode og mange vonde smertefulle dager i 2010.
Men midt oppi utrolig store utfordringer og kamper, er det en som alltid er der, trofast og nær. Gud har aldri vært så nær, men samtidig så fjern. Jeg kan kjenne hans nærvær, hans trøst og hans kjærlighet, men i neste øyeblikk er jeg omgitt av mørke og må bruke det lille frøet av tro jeg har til å tro at Gud er der i mørket og at mørket vil passere.

Etter dette året kunne jeg lett valgt å tenkt at Gud ikke eksisterer, at han ikke vil lege eller gjenopprette. Men jeg velger ikke å basere meg på hva jeg har erfart. For Guds ord er det eneste man kan stole på i en tid som denne. Guds ord er fra evighet og vil aldri forandres.

Til evig tid, Herre, står ditt ord fast i himmelen
Salm 119,89

Guds ord er sannheten. I hans ord er min frihet, er min legedom og min fred.
Jeg opplevde faktisk nå rett før nyttår at jeg skulle på leir, men ikke klarte det fordi jreg var for sliten og ikke hadde overskudd nok. Dette var ufattelig ydmykende og jeg kjente en sårhet over å ikke kunne gjennomføre det.
Men likevel kjente jeg en fred, en himmelsk fred over at Gud hadde en hensikt med det. At var det meninga jeg skulle vært på leiren hadde han gitt meg muligheten til det, men slik ble det ikke nå.

Min lille bønn for 2011(bare en brøkdel av min bønn og mine lengsler)

Hold meg oppe etter ditt ord, så jeg kan leve, og la meg ikke bli til skamme i mitt håp.
Salm 119,116


Ønsker deg ett velsignet nytt år. La Gud være din sjef, la Guds ord være det du fyller deg med, overgi deg selv med ånd,sjel og kropp til Herren og 2011 vil bli starten på ett spennende og forvandlet liv.
Gud er såå god!
Halleluja

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar