tirsdag 7. desember 2010

Ha tro til Gud!!

Herre, jeg vil prise deg!! Jeg vil ære din storhet, din allmakt og all den kjærlighet du har vist meg. Uten deg Herre, er jeg ingenting!
Uten Jesu blod hadde jeg vært forapt.
Uten ditt ord hadde livet vært håpløst og evigheten løgn.
Men Jesus er min frelser, han har satt meg fri og gitt meg passet rett inn i himmelriket! For en nåde og hvilken kjærlighet!!

Har du noen gang vært i tvil om Gud elsker deg?
Har du noen gang stilt spørsmål til Gud om han har forlatt deg eller om han ikke bryr seg lengre?

Jeg har det...dessverre. Jeg gjør det fortsatt fra tid til annen og jeg hater det. Gud fortjener min tillitt, han fortjener min barnslige tro på hans løfter. Jeg har så lyst å forstå hvilken kjærlighet Gud har til meg....jeg vil forstå høyden, dybden og lengden...Jeg vil se meg selv som Gud ser på meg.
Jeg leste noe en gang...eller hørte undervisning..husker ikke helt. Men det ble sagt at eneste måten man kan forstå hvor mye Gud elsker oss er gjennom å feste blikket på Jesus! Jesus er Guds kjærlighet! Jesus er den julegaven som gjør at allle andre julegaver blir søppel i forhold!

Vår Far ofret sin eneste sønn...og hensikten var din og min frihet, legedom, gjenopprettelse og glede! Hensikten var å vise sin kjærlighet til oss. Vår Pappa er virkelig verd all ære...er virkelig verdig vår pris! Ingen kan måle seg med en sånn Gud!

Frykt ikke, for jeg er med deg! Se deg ikke engstelig om, for jeg er din Gud! Jeg styrker deg og hjelper deg og holder deg oppe med min høyre hånd.
Jes 41,10

For jeg er Herren din Gud, som holder fast ved din høyre hånd, og som sier til deg: Frykt ikke! Jeg hjelper deg.
Jes 41,13

Frykt ikke! Jeg har gjenløst deg, kalt deg ved navn, du er min. Når du går gjennom vann er jeg med deg, og gjennom elver, skal de ikke overskylle deg. Når du går gjennom ild, skal du ikke svies, og luen skal ikke brenne deg.
Jes 43, 1-2


Fantastiske løfter fra en allmektig Gud. Hvis du lurte, så er det disse løftene som er sannheten og ikke hvordan du føler deg, hvordan fremtiden ser ut eller hva andre har erfart.
Kjenner du Jesus som din Herre og Frelser, er Guds løfter din fremtid! Guds løfter er din sannhet!
Så frykt ikke, Herren er med deg. Men han lover ikke at vi ikke skal prøves. Men han skal være med oss i kampene, og seieren vil komme!

Jeg syns at det er ett av de sterkeste vitnesbyrdene en fortapt verden kan få: Ett menneske, en Guds tjener, som aldri gir opp håpet og troen på Guds løfter, uansett hva som kommer på. Det er mektig det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar