lørdag 30. juni 2012

Håp

Håp er forventning om at noe er annerledes enn det som oppleves i smerten og krisen.

Håp er at noe eller noen tror noe annet enn det en selv erfarer.

Håp er at noe eller noen er der for meg, og kan møte meg i mitt innerste.

Håp er en opplevelse av tro og tillit til Gud og hjelpere når alt annet brister.

Håp er å flytte fokus.

Håp kan sprenge grenser vi står maktesløse overfor.

Håp kan åpne dører.

Håp kan bære når man føler man faller.

Håp kan gi mat til å gå videre, når man har mest lyst til å gi opp.


Dette sitatet er så vakkert og det fikk jeg av mamma. Hun er helt spesiell for meg og jeg tror aldri jeg kan få gjort nok for henne. Hun har hele tiden støttet meg og oppmuntret meg med sin godhet.
Ved siden av dette sitatet stod det: En mamma som har tro på at jenta si skal bli frisk.

Her om dagen stod det en nydelig rosa rose på kjøkkenbordet og Anders hadde skrevet en hilsen fra pappa. Det betydde så mye for meg. Da hadde pappa plukket den og sagt at Anders skulle gi den til meg.

Er utrolig takknemlig for en mamma og en pappa som har støttet meg pog hatt tro på meg gjennom denne lange vonde tiden. Dere er spesielle og dyrebare!!

2 kommentarer:

  1. Takk Gud for gode, omsorgsfulle foreldre - som ser hva barna trenger og som ser lenger enn det vi selv ofte gjør, mange ganger. Og vet du, min venn. Ordene fra din mamma, det er DE som er sanne - ikke alt annet tull som kan forkludre tankene dine om deg selv. Ha tro på håpet, tro på Gud og tro på at det finnes en lysere fremtid. Du og dere skal klare dette!

    Og som du vet, jeg har gjennomgått mye vondt i livet mitt, i perioder vært like langt nede som deg (og for å være bånn ærlig) og ikke ønsket å være tilstede mer. Men håpet har jeg holdt fast på, og det har holdt liv i meg. Det - og Guds kjærlighet. Og denne gang har du lest nok et innegg hos meg som igjen sier noe om å komme seg gjennom...og du skal også det. Gjennom tunnelen - ut i lyset.
    Takk for din kommentar hos meg også - den rørte meg til tårer min venn. god klem til deg

    SvarSlett
    Svar
    1. Nydelig...du er en oppmuntring i deg selv du. Og hjerter i øynene tror jeg gjerne at du har. Ett vakkert hjerte har du som er så fullt av kjærlighet. Tusen takk for at du heier på meg. det er helt spesielt å se at du opplever at livet går riktig vei. Fordi jeg vet at du har hatt det forferdelig trøster det meg på en helt spesiell måte. Det gir håp!! Du betyr masse for meg. Utrolig takknemlig for den du er!!

      Slett