torsdag 26. april 2012

Rettsak 2

Har kjent behov for å lage en oppfølger til forrige innlegg. Har liksom ikke fått helt fred også spør jeg meg selv, har jeg skrevet noe galt? Og jeg mener egentlig hvert eneste ord. Jeg tror virkelig at skulle vi møtt 22 juli med kjærlighet skulle vi også møtt Anders Behring Breivik med kjærlighet. Jeg tror også at Gud ikke sier at den ene synden er verre enn den andre selvom konsekvensene er større. I Bibelen står det at vi skal elske de som gjør oss vondt. Men når alt dette er sagt så er det sikkert mange som tenker at jeg er innhabil siden jeg ikke er direkte rammet. Og det stemmer nok. Det er lett å snakke om tilgivelse når det ikke rammer meg i sterk grad. Jeg tror det for enkelte kan oppleves umulig å tilgi, særlig de som sitter igjen med store handikap. De som har mistet noen og, kjenner sikkert at det å tilgi er fullstendig umulig. Men så vet vi også det at det er først når tilgivelsen kan erstatte bitterhet og utilgivelse at legedommen for sår og savn virkelig kan få virke. Så jeg skriver alt dette i kjærlighet. Jeg føler virkelig med de som har opplevd å miste noen eller miste tryggheten de hadde før. Det er urettferdig, men en dag skal uansett Gud dømme, og han dømmer rettferdig. Det er ikke vår jobb. Jeg tror at for mange vil det være nødvendig å oppleve Gud for å kunne tilgi noe sånt. For jeg tror ikke vi finner den type kjærlighet andre steder enn hos Gud. PS. Klarer ikke å lage mellomrom eller avsnitt. Må forske litt skjønner jeg. Litt slitsomt å lese sånn det er nå.

5 kommentarer:

  1. Kjær søte du....Du har ikke skrevet noe galt. Du har skrevet fra hjertet og der er det mye vakkert som bor! Tror nok bare dette kan være et vanskelig tema for mange...inkludert meg, men det viktigste er jo å tenke hva Jesus ville gjort. Ditt forrige innlegg har jeg tenkt mye på - og jeg er mer og mer enig med deg. Får vondt inni meg over alle som ønsker hevn...
    Du er en fantastisk god jente som lever med Jesus i hjertet og skriver det du "skal" skrive. Vær stolt av deg selv min venn. Tenker mye på deg. God klem til deg og takk for gode ord inne hos meg!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode ord kjære Spirea. Var bare så urolig inne i meg, og lot noe være igjen, og valgte å fjerne noe. jeg har nok en litt skarp røst til tider, og kjenner jeg trenger at den hellige ånd hjelper meg til å skrive ting med visdom og innsikt, og ikke minst i kjærlighet. Men takk, Gud skal ha æren for alt det gode han har lagt i hjertet mitt. Han har virkelig formet og omformet, og jeg har lært masse.
      En av hovedtankene bak innlegget var vel litt at mediene har ett veldig ensidig fokus ofte. Og jeg ønsket å skape litt nye tanker. Tror det er viktig.

      Gud velsigne deg. Sef vil jeg sjekke ut din ferske nye adr.

      Slett
  2. Ps. Har ny bloggadresse - hjertespor.net. Håper du vil følge meg også der ;) klem til deg igjen

    SvarSlett
  3. Uff, dette er ikke et lett tema! Jeg synes det er helt vanvittig at et menneske kan gjøre noe så grusomt, og føler så uendelig med alle de som er berørt! Samtidig vet jeg jo at Gud elsker alle mennesker, og at Han tilgir all synd...
    Tøff du er som våger å skrive om det...du satte hvertfall mine tanker i gang nå :)
    Klem

    SvarSlett
  4. Lenge siden du har skrevet noe her nå...er alt bra med deg? tenker på deg og savner dine innlegg. klem

    SvarSlett