tirsdag 11. oktober 2011

Jeg kjenner at jeg lever!!

Vettu hva?

Det som virkelig gir livet mening og innhold er å være der for andre mennesker.
Det er å gå en ekstra mil med en du kanskje ikke kjenner en gang..
Det er å tørre å slippe dine egne ønsker og behov fordi du vet at det Jesus ville ha gjort er så mye bedre!!

Fy flate...jeg er så begeistret for Jesus. Han er helt rå!!! Og hvilket forbilde.
Tenk å leve ett liv der man virkelig tar del i andres liv og som Jesus setter mennesker fri fra sykdommer, død og plager.

Hva er det vel som kan måle seg med det?

Jeg opplever at mye har mistet mening for meg fordi jeg har fått smake noe som er mye mye bedre. og hos Jesus vet jeg jeg kan være meg selv og han elsker meg akkurat slik som jeg er!!
Og han digger å være sammen med meg. Han lengter etter å henge med meg.

Tenkt på det i det siste at hvis jeg ikke hadde hatt Jesus i den tiden som ligger bak tror jeg ikke jeg hadde klart det.
For jeg trengte noe som var bedre enn det jeg hadde.
Jeg trengte å forstå at jeg er utvalgt og viktig for Gud.
Jeg trengte å forstå at det ikke kommer an på mine prestasjoner, men min kjærlighet til en kjær Far.
Jeg trengte en venn som kunne tåle den jeg var. For jeg er ikke enkel.

Jeg godtar ikke bare ting som di er. Ser jeg ett menneske som har det vondt så gjør det vondt i større eller mindre grad. Men av og til kjenner jeg en spesielt sterk kjærlighet og da tror jeg Gud deler litt av sitt hjerte for vedkommende. Og det er heftig.
Jeg vil leve ett liv som ærer Gud. Jeg vil huskes som en som satte andre og Gud langt foran egne behov.
Jeg ønsker å bære tittelen Guds datter med verdighet og ære.

Jeg er så takknemlig for at jeg kan være din Jesus. At jeg kan tre inn for nådens trone og be og få svar. Jeg kan bare sole meg i glansen av din herlighet. Jeg kan drikke og spise av ditt ord, og kjenne meg mett. For det som gjør min sjel hel er du Jesus.

All ære tilhører deg Min kjære Jesus. Takk for at du var villig til å bruke meg...jeg elsker deg! Det er en ære å få vandre i dine fotspor. Takk for at du gjør meg slik du vil jeg skal være....takk for din nåde og kraft.
HALLELUJA!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar