tirsdag 4. oktober 2011

Bønn er en nøkkel

Var på bønnemøte i menigheten min her i Skien.
Jeg kan sterkt anbefale bønnemøter hvis du opplever at det er litt tørketid eller at du bare trenger å vekkes opp litt igjen.

Der den hellige ånd er der er frihet.
Jeg opplever at disse møtene minner meg på andre mennesker og at jeg faktisk har ansvar for deres velbefinnende.
Gjennom en atmosfære av bønn og lovprisning deler Gud av seg selv og den han er. Han viser oss hva som er på hans hjerte, slik at vi kan be om det han ønsker.

Jeg opplevde at en herlig søster der profeterte og ba for meg og det var som om Gud talte direkte til meg. Hun sa hun kunne kjenne hans sterke kjærlighet til meg. Woww...Fantastisk. Av og til får man oppleve å kjenne det Gud kjenner for dem man ber for.
Hun kjente Guds kjærlighet men jeg har også kjent på behovet for å ta autoritet over mennesket jeg ber for og befale det som holder personen nede om å forsvinne eller bøye seg for Jesu navn.

Bønn er ubeskrivelig viktig. Talerøret opp til min Far!

Det finns en Gud som er allmektig og kan alt! Han har skapt alt!
Det finns en djevel som skal respekteres og ikke undervurderes.

Men glem aldri at Jesus utkonkurrerte det onde, satan og alle hans hjelpere på Golgata kors. Det ble fullbrakt! Jesus seiret over selve døden i seg selv.

Facer du ting som kan virke uoverkommelige så husk det. Jesus seiret over døden. Vi kan oppleve at satan har kontrollen i perioder, men Jesus er alltid sterkere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar