onsdag 26. januar 2011

For en god Gud vi har!!

Skjønner ikke helt hvor den overskrifta kom fra...er ikke alltid like enkelt å forstå Guds kjærlighet. Men jeg opplever at livet er utafor min kontroll nå...jeg opplever kaos, forvirring, frykt, motløshet, fred, håp....Ja hele min tilværelse er så skjør og ustabil...

Jeg har aldri vært så hjelpesløs...følt meg så hjelpesløs...
jeg opplever å stadig bli kjent med sider ved meg selv som ikke jeg ikke klarer forandre...men som jeg vet må forandres..
Jeg lever med en intens lengsel etter forandring...etter å bli mer lik Jesus...etter å virkelig kjenne ham og elske han...

Men jeg må erkjenne at for øyeblikket virker alt dette håpløst og umulig. Men vet du hva? Det stopper ikke der!
Ikke for meg. For jeg kjenner en som har sagt at ingenting er umulig for han. En som sier at han sendte sin eneste sønn for min frihet og for mine mangler og feil. Kun av kjærlighet til meg og min nåtid og framtid, ofret han det kjæreste han hadde. Sin egen sønn...

Motløshet, håpløshet og frykt gir jeg til deg Gud, sannhetens Gud. Jeg gir deg løgner om at jeg er for ødelagt til at du kan fikse meg og ber deg om sannheten...

Herren sier at han aldri vil svikte sine barn. Han vil aldri forlate dem. Han vil gi framtid og håp.
For en fantastisk Pappa...for en kjærlig Far...

Jeg opplever det dritvanskelig å være hjelpesløs...men på en annen side ser jeg hvor viktig det er for Gud å ha meg der jeg er nå. Jeg er så avhengig og sulten etter hans nærvær. Jeg elsker å være med den jeg elsker aller mest! Og når du får smake av den kilden Herren er til oppreisning, glede, fred og håp, får man aldri nok, man vil bare ha mer!

Og noen ord fra min kjære Pappa:

Dette er min trøst i nøden, at ditt ord holder meg i live.
Sal 119, 50

Gud, du er min Gud som jeg søker. Min sjel tørster etter deg.
Sal 63,2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar