torsdag 26. januar 2012

Alltid var han der....

Halleluja. Gud er god, og han har gode tanker for oss.
Må vel innrømme at jeg har lurt på om det stemmer noen ganger...fredstanker...
Har vært mange vonde stunder der jeg har hatt alt annet enn fred...vært så fortvilet at det er urtolig at jeg ikke ga opp.

Skal fortelle noe som er litt personlig, men kjenner jeg skal det.
Flere ganger disse siste åra har jeg hatt stunder der jeg har vært så fortvilet at jeg ikke har visst hvor jeg kan gjøre av meg. Det kan ikke beskrives. En smerte som kommer fra langt inni meg ett sted. Også hjelper det å gråte, men gråten er så vond at jeg ofta har ligget i fosterstilling og bare vridd og kastet meg rundt. Jeg har kjent mye annen smerte og men ingenting av det kan måle seg med disse opplevelsene.

Jeg skal fortelle deg noe...jeg syns det er utrolig at jeg ikke har gitt opp i disse stundene. Utrolig at jeg ikke har gjort noe for å lette smerten. Utrolig at jeg ikke har begynt å sulte meg, kuttet meg eller gjort noe annet som kunne "fjerne" smerten for en stund.

Det var alltid en som var der...
Alltid en hånd jeg kunne gripe..
Alltid en myk, kjærlig stemme som ga håp og fred..
Alltid en som ikke sviktet når jeg hadde det som vondest..
Alltid en som kunne gjennomtrenge alt mørket med bare ett glimt av sitt nærvær.

Er det rart Jesus er dyrebar for meg? Er det rart at jeg lengter etter at han bare skal ta alt jeg er og har?

Den kjærligheten jeg har fått oppleve fra Jesus....den slår alt! Man kan snakke om heftige opplevelser og ekstremsport, men det å oppleve at Jesus bærer gjennom noe sånt- det kan ingenting måle seg med.
Jeg er ufattelig heldig!

13 kommentarer:

  1. Så nydelig å lese. Og så trosstyrkende. Du er et fantastisk menneske. Jeg elsker å lese det du skriver. Men det gjør meg vondt at du har det så vondt. Men jeg er så glad for at du klamrer deg til Jesus. Han gir deg skatter som er skjult i mørket (et av mine yndlingsvers i tunge tider). Jeg har samme erfaing som deg. Det nytter å lene seg på Han. Når jeg tenker, at dette er for vanskelig, nå orker jeg ikke mere, da overtar Han. Hans styrke fullendes i vår svakhet. Men Ååå så vanskelig det kan være noen ganger. Jeg ber for deg du nydelige mennenske. KLemmer fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Så mange vakre ord. Og tenk at man kan brukes selv i sin største svakhet? Det er vakkert det. Og de svakeste i samfunnet vårt sitter på enorme ressurser som vi skulle brukt tror jeg. Vi lever i ett kaldt samfunn der det effektive og sterke fremelskes, mens det, ydmyke, varme og litt mer gjennomprøvede ikke blir høyt verdsatt. En utfordring til oss alle.
      Husk det Heidi, at din tilbakemelding oppmuntrer og skaper glede hos meg til å fortsette å skrive.
      Jeg syns det er så gøy at mine tanker, mine opplevelser kan bety noe for andre. Det er herlig. Og med Den hellige ånds kraft oppi det hele blir det kraftfullt.
      Herrens velsignelse til deg vennen!

      Slett
  2. Kjære venn, så fint at du våger å dele av ditt innerste! At du er så åpen og ærlig med livet ditt, kan hjelpe andre til å gå noen skritt videre, og det er utrolig oppmuntrende.
    Jeg er så utrolig gla for at du har holdt fast på Jesus - og for at Han har hold fast i deg!
    Som nevnt over her, er Jes 45, 2-3 et nydelig vers. Det har en helt spesiell betydning for meg (har et innlegg som heter skatter skjult i mørket på bloggen min som beskriver det..) og jeg klamrer meg ofte til det.
    Jeg tenker mye på deg for tiden, og skriver mer til deg snart. Hold fast, og la deg selv synke ned i hans favn når du trenger å gråte og få ut smerten. Gud velsigne deg! God klem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir helt satt ut av det vakre du skriver vennen min! Hadde aldri trodd jeg skulle møte sånne vakre mennesker gjennom denne bloggen. Guds veier er uransakelige. Og det betyr enormt med positiv feedback for det koster å blottlegge sitt innerste. Men har også kjent at det er en viss frihet i det...ønsker ikke å ha noe å skjule. Jeg er den jeg er, har opplevd det jeg har opplevd, og ikke minst-Jesus har vært der hele tida. Halleluja!
      Du er nydelig du!

      Slett
  3. Ps. La deg til på blogglisten min, håper det er i orden. Gi lyd hvis ikke ;)

    SvarSlett
  4. Takk for alt du deler her. Her fant jeg mye trøst.

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh...så herlig. Jesus elsker deg og han fryder seg over deg. Han lengter etter å gi deg det ditt hjerte lengter etter. Husk at han aldri slipper....aldri...
      klem

      Slett
  5. Sterke ord du deler her, og jeg tror mange kan kjenne seg igjen i denne fortvilelsen, men ikke mange er villige til å innrømme det... Vi skal være så sterke i vårt samfunn, tåle alt, men i virkeligheten, bak lukkede dører kommer smerten frem. Tenk hvilken trygghet å ha Herren Herskarenes Gud ved vår side, å ha hans favn å hvile i! Det godt å slippe å være sterk selv hele tiden, det er godt å ha en sterk far man kan komme til når livet er vanskelig!

    Ønsker deg en velsignet uke:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mia...er så sant. Vi skal alltid være sterke, men hvor mange er det som er det...ca ingen når alt kommer til alt? Styrken ligger i ett ydmykt hjerte som lever for Jesus og er ledet av den hellige ånd. Det er min lengsel at vi ser hvor mye Herren lengter etter å bare henge med oss. Han digger å være med oss uansett hvordan vi har det eller er.
      Halleluja...Guds fred til deg min venn!

      Slett
  6. Takk for din åpenhet om det som smerter!
    Godt å lese, og kjenne etter i mitt eget liv at det er sant. Alltid var han der!! Også når jeg ikke kunne forstå hva Han holdt på med..
    Du inspirerer meg veldig. Jeg kjenner at det gjør noe godt langt inni meg å lese det du skriver..
    Guds velsignelse!

    SvarSlett
    Svar
    1. wow...så fint at det inspirerer....Gud har gitt meg så mye...og det er viktig å dele med andre...
      God bless

      Slett