tirsdag 14. juni 2011

For alltid trofast!

Gud er god!!

Nå om dagen holder jeg og min kjære Anders på å finne ett sted å bo i Skien. Det er mye finn.no og visninger, budrunder osv.
Nattesøvnen har det blitt mindre av og mange tankeprosesser og vanskelige valg fordi det er ett valg som vil få følger for lang tid framover.

Jeg er sliten og kjenner at kreftene ikke helt strekker til.

Men vet du hva? Jeg har så fred. Gud vil lede oss til det stedet han har for oss og nok en gang prøver han vår tålmodighet og vår tillit til han. Jeg har felt endel tårer nå og bare holdt meg nær Jesus for å få kraft fra han. Og han er med. Han er nær.
Jeg er så takknemlig for at jeg får kjenne han. At jeg får være hans Jesus-jente. Jeg trenger ikke være redd. Trenger ikke gjemme meg for han selvom jeg opplever at jeg ikke alltid gjør det han ønsker jeg skal gjøre.
Frykten har lett for å snike seg innpå meg fordi når man er sliten har man en mye lavere terskel for å reagere feil. Man har ikke energi til å iverksette forsvarsmekanismene i like stor grad.

Tenk at jeg bare kan hvile hos Jesus. Vite at han har en god plass for oss. Han vet også hva som skjer framover og kan gi oss akkurat rette stedet. Vi er heldige!! Utrolig heldige!!

Tenk at det fins mange mennesker som ikke har Jesus å gå til. Men har man bare gode dager ser man ikke at man trenger Jesus. Men når livet ikke er altfor lett blir han uunnværelig og det som er fantastisk er at jeg kan ta med meg denne erfaringen og de gode dagene vil bli så sinnsykt mye mer dyrebare og verdifulle! For ett privelegium. Jeg tror ikke man skal være så innmari redd for tøffe tider og motstand i livet for hvis man ikke knekkes blir man så mye sterkere!!

Ett ord jeg har blitt mint på i det siste er i Jesaja 43,10.

Frykt ikke for jeg er med deg. Se deg ikke engstelig omkring for jeg er din Gud. Jeg styrker deg og hjelper deg og holder deg oppe med min allmakts høyre hånd.

2 kommentarer:

  1. Du skriver så godt, Iris! Spesielt det forrige innlegget ditt var fin lesning, noe å tenke på. Spennende å lese om Skien og bostedsjakt, dere får dere nok et hyggelig hjem samme hvor og hvordan det blir :) Ønsker dere en god tid fremover, så håper jeg vi sees om ikke så lenge. Mina

    SvarSlett
  2. Takktakk. Og det samme til dere. Håper dere har det bra og nyter gode dager i sommer temperaturer. Det er herlig!
    Gud velsigne deg

    SvarSlett